Upozornění

Pro přidání auta
musíte být přihlášen

Ok, rozumím

Audi A5 Sportback 2.0 TDI Quattro

27.8.2016 22:31

avatar_30x30.png, 1,1kB zezulin

ověřené auto

Základní údaje

Přezdívka Pohodář
Rok výroby 2012
Barva Bílá metalíza
Koupeno 13.12.2015

Motor

Palivo nafta
Objem [ccm] 1

Parametry motoru

Výkon [kW] 130
Zrychlení [0-100] 8
Spotřeba [l/100km] 5

Technické údaje

Maximální rychlost 230
Pohon permanentní 4x4
Převodovka manuální
Počet rychlostí 6
Všechny parametry

Proč toto auto?

Proč prodávám a v jakém stavu?

Protože mám malého prcka a vozím s sebou půlku baráku. A i když to do Sportbacku všechno nacpu, tak vidím ve vnitřním zpětném zrcátku jenom plíny, dětské hadry a sem tam záblesk světel vozu za mnou. Postupně budeme plánovat i druhého potomka, takže potřebuji kombi. Jo, tak hluboko jsem klesnul . Ale jen na chvíli. Tak či tak za tohle auto dám ruku do ohně. Jsem druhý majitel, kupoval jsem u autorizovaného prodejce Auto I.S.R v Praze. Kilometry jsou nízké a samozřejmě poctivé, prohlídky v servisu byly pravidelné, tu poslední dělal můj dobrý kamarád a nacpal do auta ty nejdražší díly – filtry, olej, všechno. Tím jsem si pohlídal to, co i v autorizovaných servisech často šidí. Po prodeji jsem nechal opravit odřená litá kola, odřeniny na prahu od původního majitele způsobené blbým parkováním do garáže, nechal opravit on sám. Jinak samozřejmě nebouráno, provozováno s láskou a pečlivostí mnou vlastní. Vygooglujte si Libor Zezulka a zjistíte, proč můžete věřit tomu, co vám tady píšu. K autu dám i sadu zimních pneu, letní jsou úplně nové Bridgestony. Máte-li dotaz, pište na libor.zezulka@gmail.com. INFO K CENĚ ZDE - http://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/a5/16911021?goFrom=list.

Proč jsem vybral A5 Sportback?

Uvažujte. Už máte něco naježděno, nemáte ještě roky na usedlou limuzínu, kombi nebo nedej bože MPV, ale zároveň vedete hodně aktivní život nebo dokonce zakládáte rodinu. To znamená, že třídveřové kupé by vás přivedlo k šílenství, klasický sedan vás omezí v rozletu co se sportovního nebo rodinného vybavení týká (nic tam nenarvete), ale do kombajnu nebo SUV prostě odmítáte usednout. No a hatchbak žel bohu nenabízí patřičný prostor. Co potřebujete? Liftback. Octávku má kdekdo, Gétéčkově verze bavoráků vypadají jako nadmutý nosorožec, takže z prémiových aut vám nakonec zbyde v zásadě jenom řada 4 od BMW a A5 Sportback od Audi. Moje poslední eskapáda s BMW 320 xDrive nedopadla úplně nejlépe (viz. dřívější recenze), takže jakmile jsem se ocitl v situaci, že musím bývalé s 0 kilometrů kupované BMW nechat ve firmě a rychle si pořídit náhradu, kterou nebudu nenávidět, stočil jsem svou pozornost na A5ku. Byl to pro mě v zásadě návrat do časů minulých, neboť někdy v roce 2010 se mi splnil sen a osedlal jsem na cca rok a půl Audi S5. To auto jsem miloval. Bylo rychlé, přesné, zábavné, mělo úžasný motor a přitom jsem v něm běžně převážel štafle, kolo a podobné záležitosti. O Sportbacku jsem navíc věděl, že přestože má bezrámová okna, na rozdíl třeba od slavného BMW řady 3 v něm nic nevrže a nepraská. Volba tedy padla na sice standardně vybavený kus, nicméně s českým původem, dobrým servisním zázemím a rozumnou motorizací, která nezatěžuje peněženku.

Hodnocení

Tohle auto bylo vyvinuto a uvedeno na trh před rokem 2007, takže minulo období finanční krize z let 2008 a dál (kdo vlastně ví, kde má konec a zda vůbec přišel?). Proč to zmiňuji? Protože rok 2008 zásadně změnil pořádky v automobilkách. Zaměstnanost v automotive se zachraňovala šrotovným a automobilky padaly málem na hubu. Nová auta musela přijít na trh rychleji, za menší peníze, s větší efektivitou a vyšší marží. Proto vám spousta odborníků z auto průmyslu řekne, že poslední dobré auto se vyrobilo v roce 2008 a někteří dokonce tvrdí, že ten zlom nastal dříve, asi v roce 2000. Ať tak či tak, na Audi A5 je vidět, že patří do staré školy. Nevypadá dobře a kvalitně pouze tam, kam oko dohlédne, ale i tam, kde se běžně nedíváte. Např. pod sedáky, pod výplněmi dveří, zespodu atd. Má kvalitní koberce, kvalitní plasty, kvalitní textil na sedačkách a tak bych mohl pokračovat dál a dál. Je to auto, které vás prostě bude denně těšit tím, že vás nechce okouzlit nějakým povrchním pozlátkem, ale sloužit a oblažovat tak dlouho, dokud bude potřeba. Teď nějaká klasická měřítka. Podvozek: Komfortní nastavení, výborně utlumený, v kombinaci s pohonem všech kol i bez sportovního diferenciálu v zatáčkách relativně neutrální. Jízda má spíše komfortní nádech, na klikatých okreskách dostane od BMW 3 jednoznačně na prdel. Na dálnici frčí jako po kolejích a na oplátku bavoráku náchylnému na každý větší poryv větru a rozevlátý kamion naloží solidně tady. Quattro prostě musíte milovat. Funguje skvěle, a to nejen na sněhu, ale i břečce a mokru. Palubní deska je skvěle obestavěná kolem řidiče a zvolené materiály svou robustností vytváří velmi příjemný pocit luxusu, komfortu a bezpečí. Vím, zní to možná jako PR kec, ale co mám dělat. Je to zkrátka FAKT. V A5 se stejně jako v starší A4 (B8) cítíte skvěle, ale hlavně tam i po 150.000 najetých km nic nevrže. Poslední řada B9 mi skřípala pod rukama už na showroomu, tak pevně věřím, že to bude pouze otázka prvních kusů, než si to všechno hezky v produkci sedne. Jinak totiž vypadá nový interiér famózně.

Prodejce

Auto I.S.R. Velmi příjemné jednání, na úrovni a profesionální. Umím si představit, že by to mohl být i trochu větší zážitek, neb jsem si připadal, že kupuju mixér za 2.000 Kč, ale tohle neumí v Česku udělat skoro nikdo, takže v pohodě.

Hodnocení prodejce

Známkujeme: 1 - nejlepší, 5 - nejhorší

Závěr

Tohle auto má koule. Je robustní, komfortní, luxusní a bytelné. Designově jde podle mého skromného názoru o jednu z nejkrásnějších „Audin“ vůbec a dokonce ani nová generace nedosahuje elegance, které dosahovala 8T v době uvedení na trh. Dobře se řídí, má velmi tuhou karoserii, takže se nekroutí a působí neošizeným dojmem. Co se týče spolehlivosti, zatím žádný trabl a mé dlouhodobé zkušenosti s různými Audi ukazují, že sice nastat může, ale jeho pravděpodobnost se snižuje s tím, jak dobře se o své auto staráte a jak se k němu chováte. Rozumná práce se spojkou, plynovým pedálem a pravidelné výměny oleje, filtrů a takových těch klasických spotřebních záležitostí prodlouží kilometry bez poruchy dost zásadně. Pokud chcete jezdit v autě, které vypadá šmrncovně, ale narvete do něj v pohodě celý předváděcí pokoj z IKEY, budete s A5 Sportback nadmíru spokojeni.

načítám ...

Pomohla vám tahle recenze?

Zapojte se taky. Přidejte recenzi svého auta na Autaři.cz a
pomozte ostatním.

Registrace pomocí emailu

Líbila se vám tato recenze?

Sdílejte tuto recenzi na sociální sítě
a šiřte myšlenku Autařů dál.

Sdílet na Google+
x
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace